Aktualności

Wycieczka do Nieborowa

W środę 12 października byliśmy na wycieczce w Nieborowie. Pierwszym punktem naszego wyjazdu był spacer po ogrodzie pałacu Radziwiłłów, który wyglądał pięknie w ten słoneczny jesienny dzień. Następnie zwiedziliśmy Pałac Radziwiłłów, w którym mogliśmy podziwiać oryginalne wyposażenie pałacowe m.in. bogato zdobione ściany, piękne meble oraz inne obiekty sztuki i rzemiosła artystycznego. Na terenie kompleksu w Nieborowie znajduje się Manufaktura Majoliki, którą również odwiedziliśmy. Manufaktura obecnie prowadzona jest  przez potomków jej założycieli i zajmuje się produkcją naczyń serwisowych i kafli.

Kolejnym punktem zwiedzania był spacer po  Ogrodzie Romantycznym Heleny Radziwiłłowej w Arkadii. Po zapoznaniu się z najciekawszymi obiektami ogrodu pojechaliśmy do Muzeum Motoryzacji Motonostalgia. To był prawdziwy raj dla miłośników starych pojazdów, zobaczyliśmy tam mnóstwo samochodów i motocykli, których dzis już nie spotkamy na naszych drogach. Następnie już trochę zmęczeni i głodni pojechaliśmy na obiad. Posiłek jedliśmy w gospodarstwie agroturystycznym, gdzie zostaliśmy wspaniale ugoszczeni. W tym samym miejscu mieliśmy również zorganizowane warsztaty rękodzieła ludowego. Połowa grupy była na warsztatach kowalstwa artystycznego, podczas których wykonywali małe podkowy, a druga część grupy brała udział w warsztatach wypieku chleba. Na koniec była wspólna degustacja wypieków.

Wyjazd był bardzo udany, pogoda nam dopisała i dobry humor nas nie opuszczał.